Szukaj na tym blogu

18 czerwca 2023

Aby do wyborów?

My tu gadu, gadu, a chłop śliwki rwie.
Lecimy od afery do afery i co z tego wynika? Nic poza satysfakcją organizatorów tych jasełek.
Czas biegnie i trzeba zająć się konkretami bo termin wyborów parlamentarnych zbliża się nieuchronnie. Niektórzy wieszczą, że wybory mogą być przesunięte na zaś, ale nie mówią na jakiej podstawie opierają te mrzonki.
Pewne jest że opozycja stawia wszystko na jedną kartę. Teraz albo nigdy.
Jakie są ich szanse na teraz? Wydaje się że niewielkie. Powiem wprost, o własnych siłach zerowe. Jedyna ich nadzieja to nachalna ingerencja zagranicy. Tu jednak zdania uczonych są podzielone.
Czyj interes przeważy? Do tego doraźny, czy długoterminowy?
Podstawowa sprawa dotyczy trwającej wojny na Ukrainie. Na dzisiaj widać że zakończenie wojny w realnie krótkim czasie jest mało prawdopodobne. W którą stronę to pójdzie zależy od kontrofensywy która niby już jest, a jeszcze jej nie ma. Słyszałem że Ukraina przygotowała milionową armię która jest sukcesywnie dozbrajana dostawami z Zachodu. Co przeciwstawi Rosja? Tu jest wielka niewiadoma.
W bezpośrednich starciach dostają łomot. Ostrzał rakietowy nie daje spodziewanych efektów.
Dzisiaj widać że Rosja prowadzi wojnę na wyniszczenie gospodarcze i psychiczne Ukrainy i Ukraińców. Typowy terroryzm państwowy. Zdają sobie sprawę że nie osiągną celów z lutego 2022.
Tylko jak długo da się na tym jechać? Kiedy Ukraina dostanie zgodę na atakowanie celów na terytorium Rosji?
Co wtedy?
Rosja ciągle nadrabia miną. Straszy. A to bronią atomową, a to chemiczną. Zachód tymczasem kalkuluje. Widać że trwają rozgrywki zakulisowe. Ostatnio z Iranem.
W ocenie Zachodu nie można dopuścić do rozwalenia FR bo wówczas sytuacja może się wymknąć spod kontroli, zwłaszcza w zakresie nadzoru nad arsenałem atomowym.
Podtekst jest według mnie inny. Zachód zbytnio zaangażował się w interesy gospodarcze w FR i zdaje sobie sprawę z możliwości poniesienia bezpowrotnych strat.
Jest też rozważana wymiana Putina. To ruch pozorny, bo to będzie ruch kosztem Ukrainy.
Nie zmieni postawy Rosji wobec trwającej wojny.

Na rynku krajowym są jeszcze inne sprawy które absorbują naszą uwagę.
Tu trzeba rozważyć co jest ważne a co tylko pilne.
Z punktu widzenia trwającej wojny na Ukrainie ważne są wnioski dla Polski. Najważniejszy to rozbudowa i modernizacja wyposażenia armii. Za tym idą kolosalne koszty. Opozycja grzmi że rząd robi zakupy uzbrojenia zagranicą zamiast zlecać produkcję w polskim przemyśle zbrojeniowym.
To typowa demagogia. Potrzeby są duże, w dodatku w krótkim czasie, a zdolności produkcyjne przemysłu krajowego raczej ograniczone. Opozycja poza pluciem na rząd nic konstruktywnego nie wnosi. Co jest godne zauważenia to reakcja społeczeństwa. Nie ma zdecydowanych protestów, poza nałogowymi malkontentami. Co do samych zakupów to, według dostępnych informacji, mamy zapewniony serwis organizowany w Polsce, a ponadto Korea uzyskuje kontrakty w Europie i Polska będzie centrum serwisowo-naprawczym dla tego sprzętu.

Z wojną na Ukrainie i ogólnym zamieszaniem w świecie związana jest emigracja zarobkowa z Azji i Afryki do Europy. Tu mieszają głównie Niemcy, a z ich poduszczenia KE. Niemcy od lat przechodzą schizofrenię, niekoniecznie bezobjawową. Z jednej strony odczuwają deficyt rąk do pracy, a z drugiej nie ma chętnych do pracy. Rozwiązaniem miało być przygarnięcie części z fali imigrantów która wtargnęła do Europy w 2015 roku. Nie uzgodniono jednak stanowisk stron. Przybysze nie byli w przeważającej mierze zainteresowani podjęciem pracy zarobkowej. Zadowala ich wysoki socjal uzyskiwany w państwach Europy Zachodniej. KE próbowała „uszczęśliwić” nadmiarem przybyszów pozostałe państwa unijne, ale wówczas nie udało się. Wrócono do pomysłu ponownie w tym roku. Nie spotkało się to z entuzjazmem zwłaszcza Polski i Węgier.
Sprawa nie jest jeszcze zamknięta. KE ma teraz nowy patent. Proponuje wcisnąć poszczególnym państwom określone kwoty imigrantów, a opornym proponuje zapłacenie ekwiwalentu w wysokości około 22 000 euro od osoby. To wszystko na zasadzie pełnej dobrowolności. Za to ta sama KE jest głucha w sprawie rekompensat za przyjęcie uciekinierów z Ukrainy. Po kilku miesiącach trwania wojny Polsce wypłacono po około 200 euro za każdą przyjętą osobę.

Końca tych zagrywek KE nie widać. Nas denerwuje postawa rządu MM. Ale ostatnio spotykam się z opinią że w starciu z KE wobec braku wsparcia pozostałych państw unijnych, Polska jest bez szans.
Co wobec takiego stanu rzeczy możemy zrobić? Propozycja jest zadziwiająca. Przynajmniej dla mnie. Mamy grać na zwłokę. Dlaczego? Podobno dlatego że za rok będą wybory do PE i jest szansa na zmianę układu sił politycznych. Może tak, może nie. Moja wątpliwość wynika stąd że urzędnicy KE nie pochodzą z wyborów a z mianowania.
O innych sprawach przy innej okazji.

Wrócę jednak do relacji polsko-ukraińskich. Ograniczam się do relacjonowania. Osobiste odczucia odkładam na później. Teraz zwracam uwagę że do normalizacji stosunków wzajemnych daleka droga. Mentalnie na Ukrainie nie zmieniło się nic, albo niewiele. Chodzi oczywiście o zaszłości historyczne, zwłaszcza o okres II wojny światowej. Ukraińcy są na etapie relatywizacji zbrodni ludobójstwa popełnionych przez OUN-UPA na ludności polskiej zamieszkujących Kresy. Polska nie chce zdobyć się na usztywnienie stanowiska. Wkrótce obchody rocznicy rzezi wołyńskiej
https://wiadomosci.wp.pl/burza-wokol-slow-szefa-ukrainskiego-ipn-chodzi-o-ekshumacje-ofiar-rzezi-wolynskiej-6910014457211552a
https://kresy.pl/wydarzenia/szef-ukrainskiego-ipn-nie-bedzie-zgody-na-ekshumacje-polakow-dopoki-polska-nie-odnowi-pomnika-upa/
Niewiele lepiej jest w sprawach dotyczących tzw. bieżączki. Spięcia miały miejsce krótko przed wybuchem wojny w lutym 2022 /przewozy kolejowe i drogowe/. Teraz Ukraina ma za złe Polsce ograniczenie wwozu zboża ukraińskiego. Co ciekawsze Ukraina naciska na Polskę za pośrednictwem KE zamiast rozmawiać bezpośrednio.
To źle rokuje stosunkom polsko-ukraińskim w przyszłości.

58 komentarzy:

  1. W trwającej debacie publicznej mało kto zwraca uwagę na sprawy istotne dla wszystkich.
    Zajmujemy się kolejnymi wrzutami. Firerek domowego chowu jakim jest rudy zaprząta uwagę wszystkich,
    a jego trzeba zwyczajnie wysłać na leczenie psychiatryczne. To zgrana karta.
    Nie zdziwię się jeśli w trakcie właściwej kampanii wyborczej zostanie wymieniony na inny model niczym kiedyś kandydatka na prezydenta III RP.
    Aktualna ekipa rządząca musi przezwyciężyć strach i zrezygnować z kunktatorstwa.
    W przeciwnym razie jesienią zaliczymy powtórkę z rozrywki, czyli z wyborów 2007 roku.
    O to chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzekomo cięty język rudego to gruba przesada. To tylko prymityw.
    W jego mniemaniu aktualnie rządzący są odpowiedzialni, a co najmniej współwinni za wszystko, włącznie z porami roku itp.
    Faktem jest że to knajackie zachowanie wielu się podoba. Ale to wyznawcy zasady bula „jak dają to brać,
    ale nie kwitować”.
    Wytrzeźwieją jesienią czy nie zdążą?

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna obserwuję akrobacje polityków w debacie publicznej.
    Opcja rządząca wiadomo musi grać pod dyktando prezesa. Opozycja robi to samo. Tylko opozycja ma kilku kierowników którzy nie są w stanie wzajemnie uzgodnić partytury. W rezultacie wychodzi kakofonia.
    Jakie są szanse porozumienia się? Tego nawet oni nie wiedzą.
    W tej wieży Babel jest świadomość, że nawet po wygraniu wyborów nie będą w stanie dłużej utrzymać władzy. Za duża rozbieżność interesów, nie tylko partyjnych.
    Dodatkowym problemem dla nich jest PAD którego kadencja kończy się w 2025 roku.
    Dlaczego jest tak jak jest?
    Odpowiedź jest w miarę prosta. To nie stało się nagle. Macherzy od propagandy pracują nad tym od dziesiątków lat, od pokoleń. Nie robią tego w interesie Polski, ale często dla judaszowych srebrników. Wilki w owczej skórze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy naprawdę musimy iść jak owieczki za kolejnymi pomysłami prezesa? Wielokrotnie dał dowody że się mylił. Tak też jest z pomysłem zorganizowania referendum w sprawie relokacji imigrantów socjalnych z Afryki i Azji. Tylko ludzie z odchyłkami psychicznymi mogą akceptować pomysły Brukseli. Referendum w skali krajowej to poważny wydatek. W dodatku pozbawiony większego sensu.
    Rząd i PAD już się w tej sprawie zadeklarowali. Jeśli Polacy wypowiedzą się przeciwko przymusowi relokacji to Bruksela stanowiska nie zmieni. Doświadczenia poprzednich referendum dowodzą że frekwencj będzie śladowa, czyli wydamy publiczne pieniądze na bezdurno.
    Czy naprawdę nie ma innego sposobu na polemikę z KE?
    Przyjęliśmy do akceptującej wiadomości stanowisko KE w sprawie zwrotu kosztów przyjęcia uchodźców wojennych z Ukrainy i na tym koniec?
    Czy doczekamy się jakichkolwiek zdecydowanych działań po stronie polskiej?
    Coraz bardziej tracę nadzieję.
    Braku konkretów nie zastąpi notoryczne zajmowanie się pajacowaniem folksdojcza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza tym wszystkim ciekawi mnie czy uda się utrzymać te wojownicze nastroje do jesieni?
      Za niecałe dwa tygodnie wakacje podczas których polityka pójdzie w kąt.
      Chyba że znowu Budka w krótkich portkach będzie agitował na plażach Bałtyku.
      Niczego nie wykluczam.
      Kto tym razem będzie robił za paskudę?

      Usuń
  5. Takie pytanie: czy wypada usprawiedliwiać chamstwo w debacie publicznej?
    Dla TVN to norma, ale dlaczego robią to politycy opozycji, nawet tej niezbyt zajadłej?
    W ten sposób podkreślają powierzchowność nazw swych formacji?
    Dawno temu ktoś powiedział o ludowcach że są z wierchu zieloni, a w środku czerwoni.
    Zresztą jaki z Bartoszewskiego-juniora ludowiec? Ilu tam jego naśladowców?
    Już dawno ZSL stał się przechowalnią spadów partyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Urywek piosenki Urszuli i taka parafraza .... za rok może dwa, schodami na strych .... Ja to słyszę od trzydziestu czterech lat..... Po Tymińskim, chodziłem na wybory i skreślałem w czambuł wszystko co było na liście. Nawet raz byłem jako dane. 5% głosów nieważnych. Potem już takich danych nie podawano. Bo jeszcze ktoś by zaczął liczyć! ale ale, ja , o wyborach. Zacznę znowu skreślać os góry so dołu. Ja wybieram ich, a oni wybierają to Dla poczucia wykonania misji. Ręce opadają , gdy czyta się takie coś. https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/odnowa-pomnika-upa-cen%C4%85-za-ekshumacj%C4%99-ofiar-wo%C5%82ynia/ar-AA1cHMvj?ocid=msedgntp&cvid=dffef22ad5fb45a999a2e5198d046675&ei=101&fbclid=IwAR3RHrS1XGX7TDKqzx0mxgnkZKZEbsVAfL_3pmdEqi46gqE0Qcqhieqd7Fs
    A mogę tylko tyle ... Jasinę należało już wtedy wy*****lić na zbity pysk za takie słowa! Potem rozstrzelać pod płotem. Inne karym czy napominanie, to robienie loda takim synom! Cytat ,,Jako państwo polskie wzięliśmy odpowiedzialność za zbrodnie dokonywane przez nasze państwo na Ukraińcach.,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jednych podobno my wybieramy, a drudzy sami się wybierają.
      W relacjach z Ukrainą od dawna nie układa się. Ukraińcy nie mają najmniejszego zamiaru ustępować. Trzydzieści lat to więcej niż jedno pokolenie. Zero zmian w sposobie postrzegania rzeczywistości. To mentalność Kalego. Widzą tylko swoją krzywdę.
      Na swoim poprzednim blogu /chyba w 2014 roku/ pisałem więcej o nich.
      Trzeba wyraźnie odróżniać miłość na poziomie rządzących od tego co mają do powiedzenia ludzie. To dwa różne światy.
      Co do jednego mam pewność, że do UE i NATO czeka ich długa i kręta droga.
      Motywacje oponentów się zmieniają. Patrz Turcja.

      Usuń
    2. Wzdłuż wschodniej granicy mamy problem z zawłaszczaniem dorobku kulturalnego, jako spadku po RON, przez Litwę, Białoruś i Ukrainę. Wesołość wzbudza zwłaszcza Adam Mickiewicz do którego pretensje wnoszą i Litwini i Białorusini.
      Bez sensownej odpowiedzi pozostaje pytanie co jest wyłącznym dorobkiem po kolei Litwinów, Białorusinów czy Ukraińców. Za to roszczenia terytorialne sięgają bez mała do Odry.
      Sorry, Ukraińcy tylko do Krakowa. Ciekawe jak to wykombinowali? Galicja to był zabór austriacki.

      Usuń
    3. Wykombinowali? A jak bachor. Kopnie i patrzy jaki efekt wywoła. Dostanie przez chuligański łeb, czy pogłaszczą? Tak i Ukraińcy, chlapną coś w przestrzeń, nie ma reakcji, więc piszą i mówią, co chcą.

      Usuń
  7. Mam bardzo duuuże kłopoty rodzinne ,więc trudno mi pozbierać myśli w kupę...

    Tak w ogóle to u nas w Polsce niestety nie mamy normalnej Opozycji ,która jak w każdym normalnym państwie o dumnej nazwie DEMOKRATYCZNE ,jest zupełnie naturalnym zjawiskiem....
    Po 1989 roku wytworzyła się grupa sprzedajnych łotrzyków,z ustaleniem post komuny kto i jaką ważną rolę tam ma pełnić specjalna agentura-przytulając chętnych pragnących sławy ,a przede wszystkim kasy....
    To było dokładnie zaplanowane podczas transformacji w razie co.........
    Stąd mamy taki "handel" donosów w KE i nie jest tak łatwo się ich pokojowo pozbyć....
    Bełkot ,który uprawiają w środkach publicznych jest dla nich receptą na wszystko...I mogą.! -niestety pociągają za sobą dość spore grupy swoją demagogią i wspomaganą kasą na ten cel....................
    Każdy przecież widzi jaki jest koń,ale ...przychodzi to ale.......z punktu widzenia fałszywej ,czy prawdziwej historii,oraz jednym niezawodnym słówkiem dla tłumów i mas pt "ONI KRADNĄ" ......
    I zaczyna się gonienie króliczka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwyt w stylu „oni kradną” jest nośny medialnie. Jednocześnie pokazuje nieskuteczność rządzących.
      Przejmując władzę w 2015 roku odgrażali się że zrobią z korupcją i złodziejstwem wszelakim porządek. Okazało się że są to tylko słowa. W dużej mierze za sprawą niezawisłych sądów które stoją po stronie opozycji.
      Rządzący przez osiem lat nie potrafili nic z tym zrobić i dzisiaj zbierają tego owoce. Powstaje pytanie czy oskarżenia są bezpodstawne czy nie jesteśmy zainteresowani ukaraniem sprawców? Do tego trzeba dołożyć, że podejrzani uczestniczą dalej aktywnie w życiu politycznym.
      Są posłami, senatorami.
      Korupcja polityczna jest jednym z odłamów korupcji jako takiej. Tylko dzisiaj rządzący uczepili się tej inspirowanej przez FR, a milczą w sprawie korupcji pochodzenia niemieckiego czy amerykańskiego. Pieniądz to jest pieniądz.
      Jazgot wokół ustawy jest dzisiaj na potrzeby medialne. Obie strony zdają sobie doskonale sprawę że efekty będą raczej mizerne bo akcja jest skierowana przeciwko konkretnym osobom, a nie wobec problemu dywersji wewnętrznej ale za środki z konkretnych źródeł.
      Czy rządzący potrafią wyciągnąć wnioski dla siebie z afery korupcyjnej w PE?
      Kto zna odpowiedź?

      Usuń
  8. Ja mam swoje odrębne stanowisko w sprawie mordów i ludobójstwa dokonanego na Polakach tak samo jak w/s Katynia ,jak i Wołynia...
    I moim zdaniem wytwarza się bardzo niebezpieczny trend...Zaczyna się przebaczanie Sowietom,czyli Rosji,bo wreszcie po tylu latach przyznała się do sprawstwa i coś tam wychrypiała w podchmielonym zwidzie "wybaczcie"....,jednocześnie już w 2004 roku w Moskwie zaprzeczając ,że było to ludobójstwo...
    .................To jest przemycane wszędzie i niech mi nikt nie tłumaczy ,że jest inaczej..........
    Sowieci działali zgodną ludobójczą polityką tak samo w Ukrainie i jak fakty brać pod lupę ,to łupem sowietów padło około 4 milionów Ukraińców,tak szacunek sięga 5-8 milionów....istnień w samej Ukrainie..
    Wytworzono tam specjalną grupę wyjątkowych ludobójców....była ona potrzebna sowietom,a trafili na wyjątkowo podatny grunt zaszłości w/s polsko-ukraińskich.......
    Problemem dla Ukraińców jest zrozumienie tego faktu....tym bardziej,że wszystkie czołowe władze Ukrainy są wychowane w duchu sowieckiego miru......a nie inaczej........
    I mimo,że wektory Ukrainy zostały obrócone o 180 stopni....to nie jest łatwo nagle odkryć karty........
    Dbają też o to sami Rosjanie ,dobrze smagając Ukrainę po łbach ,utrzymując swoje klimaty............
    Mają po swojej stronie panów Oligarchów,pieniądz ściśle powiązany przyjaźnią i poparciem Rosjan...

    To wściekła mieszanka dla Ukrainy,bo odwrotu już nie ma....musi żebrać u "wrót świata" .
    I jest tak jak piszesz gospodarzu........
    To źle wróży Ukrainie,dyplomacja wojenna ,obecnie,sorry do dupy.............mianowane "watażki"smolą dawne duby smolone,narażając się na gniew przecież przyjazną mimo wszystko polską narodowość.
    A tymczasem FR zamienia Ukrainę w kupę żelastwa,skazując miliony na ucieczkę ............
    I nawet wprowadziła FR w swoim kraju karę za słowo WOJNA....to nie wojna tylko operacja specjalna....................

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może mam błędne zrozumienie tej obłędnej polityki,ale wcale nie jestem osamotniona w takim toku rozumowania...I w zdumnienie wprawia mnie nagła "słabość" znanych historyków ,którzy ulegli czarowi FR za to słowo "przepraszam"...Dokumenty ,które przekazali Polsce w tej sprawie ,nie mają specjalnej wartości i nie oddają faktów mordu na narodzie polskim...czego dowodzi fakt ,że nie uznano tego za ludobójstwo...
    Czy to w 2011 ,a nawet do tej pory ---wdzięcznie prasa przemyca i określa :
    "Uznanie Katynia za "ludobójstwo"" jest dziś tylko postulatem środowisk związanych z PiS"
    Bo przecież to szkodzi zawsze przyjaźniejszym stosunkom z Rosją......

    OdpowiedzUsuń
  10. Ukraińcy mają problem sami z sobą. Duży powierzchniowo kraj i spore problemy z tego wynikające.
    Również uwarunkowania historyczne. Pierwszy podział dotyczy terytorium. Chodzi o tzw. Ukrainę Zachodnią i Wschodnią. Te zakapiory, czyli banderowcy i OUN-UPA mają swoją siedzibę na zachodniej Ukrainie.
    Dla nich wrogiem jest Polska. Ten model wykreowała Rosja i oni to kupili. Ruch banderowski nie ma poparcia we wschodniej Ukrainie która chętnie związałaby się trwale z Rosją.
    Pomiędzy tym przewijają się Żydzi którzy próbują zbudować tu swoje pielesze jako awaryjne na wypadek pogorszenia się sytuacji w dotychczasowym miejscu zasiedlenia. Judeopolonia to był jeden z wariantów.
    W tym galimatiasie dopiero teraz Ukraińcy budują swą państwowość. Doskonale zdają sobie sprawę że o własnych siłach daleko nie zajdą, ale jednocześnie widzą że inni próbują na nich skorzystać i próbują to zdyskontować.
    Polska nie stoi na przegranej pozycji bo nas ominąć się nie da. Niestety ciągle nie wiemy w co grają nasi rządzący. Na ile są samodzielni decyzyjnie, a w jakim stopniu tylko wykonują polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Relacje historyczne z Rosją zostawiam na inną okazję. Stawiam to w jednym szeregu z Niemcami.
    Jedni i drudzy od lat starają się wybielać. My wiemy swoje. Tylko szybko ubywa świadków historii.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podzielam Twoje zdanie...w/s Ukrainy jak i też Rosji....Naprawa stosunków w obu przypadkach może potrwać następne stulecie,jak przetrwa nasza cywilizacja... Co do Ukrainy : to sowietom udało się doskonale ulepić taki "mirsz marsz"--czyli niebezpieczną hybrydę,którą teraz wywijają jak psem...
    Gdyby nie ten wodzuś Stalin ,losy Europy z pewnością byłyby inne...
    No cóż.......... zawsze jest to "gdyby".............jak ta babcia gdyby wąsy miała.....
    Chociaż idiotyczni kreatorzy usiłują nam wmówić,że można zmienić płeć babci ,która moze nosić wąsy...
    Nawet naturę usiłują nam odmienić nakazami w ramach wolności i demokracji... ech.......

    OdpowiedzUsuń
  13. A może, czy My dożyjemy, do wyborów! Demokracja dla gojów czyli .... cud purymowy! Czyli jak dwa plus dwa daje ... pół miliarda Złoty, i więcej ? Baksik i Gąsiorowski, to drobne na waciki :)
    Cyt. - ,, I jeszcze jedno: Polska wypłaca od dawna obywatelom Izraela, którzy uciekli z Polski wysokie resortowe emerytury (de facto za zbrodnie popełnione na Polakach), ale gdy 1 października 2017 r. weszła w życie tzw. ustawa deubekizacyjna, która radykalnie obniżyła emerytury i renty funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa, nie objęła pobierających takie świadczenia żyjących w Izraelu.,, https://www.dakowski.pl/co-sobie-jeszcze-negocjuja/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach ten towarzysz Krzysztof Baliński.... w kilku żydowskich sprawach ma 100% rację...
      Pan Baliński niestety należy do tych co się urodzili i od razu za komuny studiowali i to za granicą...
      Rozpuścił sobie język i interes w czasach "młodości",więc po 1989 roku pozostał mu antysemityzm...Żydów to on w sposób uzasadniony ciągnie od kilku lat za pejsy i klejnoty ,przy każdej okazji...............
      Tak z tego wynika...że mogę w najbliższych miesiącach nie otrzymać emerytury............bo nasze państwo i a szczególnie ZUS zbankrutuje....
      No cóż wyjadę na Mazury i będę trawkę i pokrzywy skubać chyba....no juz wcześniej napisałam:chyba czas umierać.........
      A tak na poważnie :w/g artykułu totalne bankructwo !!!

      Usuń
    2. Ja Baliński nie jestem. O wypłatach dla Żydów słyszałem jak je wtedy ogłoszono. I .... ucichło. A ucichło bo dodatyek po dodateczku, tym co sie nie narodzi i tak dalej ... kwoty rosną . A w Polsce? Ciemno wszędzie, głucho wszędzie! Polaczki niech sie egzaltują Krzysiem Daukszewiczem :)

      Usuń
    3. Kto teraz powie że nie mam racji kiedy mówię że „najważniejsze jest to czego nie widać”.
      O wypłatach było głośno, ale krótko, kilka lat temu. Obecny rząd przejął temat z dobrodziejstwem inwentarza. Nic jednak nie zrobił żeby sprawy uporządkować. Wypłata rosnących świadczeń to tylko uruchomienie trzeciej zmiany w PWPW. Pardon, teraz to tylko wpisanie paru cyferek na właściwym komputerze. I tak to sze krenci. Żydzi kasę przyjmują, dalej nas szkalują i jest git. Sprzeciwów nie słychać. Tak ma być?
      Takich numerów, załatwianych bez większego rozgłosu, jest multum. Kto się zainteresował skutkami tej ustawy? https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=3238

      Usuń
    4. Tiaaaaaa... Nadzór nad kopalinami, gdy likwiduje się kopalnie. Brzmi jak..... bzdet, a skończy się niewolnictwem.

      Usuń
  14. Oba z BezNickiem macie rację...."najważniejsze jest to czego nie widać"........
    Pewne sprawy tak ważne dla Polski i jej egzystencji......nagłaśniane są o IRONIO !!!! -przez 'TOWARZYRZY",którzy albo się nawrócili ,albo zostali nie dopuszczeni do tortu.....
    Spadek po poprzednikach przyjmowany jest z pokorą iście diabelską,że strachu,że panującemu zostanie
    przylepiony krzyk "antysemita"i żydki się rozgniewają.....
    Przykładem tego była wizyta w Izraelu pani Beaty Szydło...sygnał,że niech nie będzie taka niewyrozumiała,bo karząca sprawiedliwość Mosadu sięga wszędzie...
    Nie abym robiła za teorię spiskową....takie zamieszanie się wydarzyło............mało o tym było odpowiednich dyskusji,o co tak chodziło naprawdę...

    Jeszcze jest inna sprawa...zawarto umowy z innymi państewkami,po zmianie granic ,po II wojnie...
    To są osoby urodzone w dawnych granicach sprzed wojny...a które jeszcze żyją i dotyczą Obywateli ,którzy mieszkają w Polsce.Na 100% Polska ma umowę z Litwą.
    Mogę podać sprawdzone info,bo moja druga połowa urodzona na Litwie,taki dodatek odpowiednik 100 Euro -rewaloryzowany otrzymuje co m-c .I ma status osoby tzw represjonowanej .
    Dokładnie legitymacja nosi taki tytuł
    "LEGITYMACJA OSOBY DEPORTOWANEJ DO PRACY PRZYMUSOWEJ LUB OSADZONEJ W OBOZIE PRACY PRZEZ III RZESZĘ LUB ZWIĄZEK SOCJALISTYCZNY REPUBLIK RADZIECKICH"
    Ten urząd znajduje się w W-wie przy ul.Wspólnej 2 i ma siedziby w większych miastach.
    Świadczą również pomoc jak ktoś jest samotny i ma niskie dochody......

    http://orka.sejm.gov.pl/proc2.nsf/ustawy/904_u.htm

    Oczywiście wypłatę reguluje budźet Polski czyli ZUS.....
    A z Żydowskimi obywatelami jest podobnie...tylko ,ze tam idzie się na rympał i nikt nikogo nie sprawdza...
    W imieniu pokrzywdzonych i w Polsce urodzonych Żydów -występują organizacje....

    Ustawa którą podpisał prezydent Kwaśniewski otworzyła żydowską puszkę Pandory ...ustawa 251 "o stosunkach gmin żydowskich"
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970410251/O/D19970251.pdf

    A później to tak było daj palec ...........czego dowodem jest prof.Engelking...po co jej wyjeżdzać do Izraela ,gdzie tam czas od czasu bombki wybuchają,jak spoko może prowadzić sobie żydowską krucjatę z sowitego budżetu Polski....a minister nawet okiem nie mrugnie.......

    OdpowiedzUsuń
  15. Sorki za przydługi komentarz, lecz zwyczajny Obywatel nie nadąża za tymi ustawami jak i co tego wynika...
    Podobną umowę zawarł ten pseudo chłop-lekarz z PSL na temat tzw emerytury z Ukrainą.
    Trzeba jednak uczciwie przyznać ,że zostaliśmy objęci przepisami dotyczącymi koordynacji europejskiej nr 883/2004 dotyczące koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
    I Polska ma umowy społeczne z co najmniej 14 krajami...... oczywiście regulowane wewnętrzymi przepisami ,które akurat dla Żydów są co najmniej wyjątkowe...........

    OdpowiedzUsuń
  16. Napiszę coś co paskudnie zabrzmi....ciekawa jestem co zrobia Żydzi jak roczniki od 1939 już wymrą ?...
    Bo teraz to przecież dziadki ponad 80-tkę ?... i ciekawa jestem ,bo tego nie wiem,czy umowa o zabezpieczeniu społecznym działa w ich przypadku dziedzicznie?

    Czy coś wiecie na ten temat?......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zrobili. Dziedziczą najbliżsi k ...... nienarodzeni

      Usuń
    2. Nie żartuj sobie ze mnie...ja jeszcze nie słyszałam aby Żyd,czy inny człowiek miał nienarodzonych.No chyba że impotent ,lub bezpłodny...
      Chyba że staruszek umrze i przekaże emeryturkę w testamencie wnusiowi....a co mówi polskie prawo?................................... o tym incydencie....?tzn umowa zawarta?

      Usuń
    3. Niby są jakieś informacje, ale konkretu brak.
      Ciekawe kiedy dowiedzieli się że trzeba się ewakuować? https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art35843781-zydzi-z-ukrainy-jada-przez-polske-do-izraela-przygotowania-zaczely-sie-przed-wojna
      Trochę wiedzy ogólnej https://www.gov.pl/web/mniejszosci-narodowe-i-etniczne/zydzi
      Ustawa źródłowa z 2017 roku https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001976/O/D20171976.pdf
      https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20210000506/O/D20210506.pdf
      Tu są szczegóły https://www.zus.pl/documents/10182/916294/Umowa+-+Izrael/8989ea6e-aef6-95d0-ae24-05877dc950ed
      Komentarze z 2017 roku https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/emerytura-polska-izrael,18,0,2346258.html
      O dziedziczeniu uprawnień https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dziedziczenie-emerytur-i-rent-kiedy-jest-mozliwe
      Nie znalazłem nic w sprawie emerytur i rent wypłacanych przez Polskę do Izraela.

      Usuń
    4. Umowa główna i .... aneks , aneks , aneks i strona izraelska opowiada - UELASTYCZNIONO umowę.... Link , który podałem Może nie opowiada źródłami, wskazuje na Izrael i prasę żydowską jako tę, która głosi sukcesy...

      Usuń
    5. Coś w uzupełnieniu https://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=1D5D9E9D
      odpowiedź https://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=51A256A0
      Mam pytanie: kto śmiał represjonować polskich Żydów w Polsce w latach 1944-56?

      Usuń
    6. Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie skąd ta miłość rządzących w Polsce od lat do mniejszości której u nas prawie że nie ma? Oficjalnie nie ma ich nawet 10 tysięcy!

      Usuń
    7. Gdyby to rozbierać w detalach, dojdziemy do prezydenckiego, POLIN. I znanych i nieznanych wyników współbycia z ta mniejszością

      Usuń
  17. Nasi narodowi kopacze dokonali sztuki nie lada. Prowadząc do przerwy 2:0 przegrali mecz 2:3 z drużyną która raczej jest dostawcą punktów dla innych zespołów.
    Na pewno przejdą do historii polskiego futbolu! Mogą zyskać nawet większą „sławę”.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś rano widziałem tytuł, - Oni to robią specjalnie, znowu trener im się nie podoba.... A tytuł zgada się z moja teorią spiskową, czyli panienki maja kaprysy i kapryszą, a wAAdza nadskakuje nad panienkami, bo doskonale żyją z REKALAM.

      Usuń
    2. Moja pierwsza reakcja była podobna. Kopaczom nie leży trener. Kto pójdzie do wymiany?

      Usuń
  18. Ups! Palnąłem się! Przeceniłem pana piastującego stanowisko prezydenta RP i Żydów. Tutaj facet opowiada, przedstawia... sam posłucham. https://www.facebook.com/100013427221466/videos/671535931454123/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My nie mamy wiedzy co do jednego. Nie mamy pojęcia jak skuteczne są wpływy zewnętrzne na postępowanie tzw. czynników rządzących, a także na to kto pełni obowiązki owych czynników rządzących. Coś nam się wydaje, domyślamy się, ale wiedzy nie mamy żadnej. Bo skąd?
      Wiemy o istnieniu w tenkraju szarych eminencji i co z tego?

      Usuń
    2. Sama wiedza, istnieje. Nie jest dystrybułowana w Polsce. Prof. Kieżun opowiadał jak Afrykę wyzwalano , i zastosowano ten sam plan wobec Polski 89. W stanach FOX NEWS głośo pyta - jaki wpływa na obu Bidenów ma Ukraina? W tle .....ciekawa rzecz, jurgield . W Polsce media się nie zająkną. No i pytanie, jak rozumiem telewizję rządową, twardo zależną od rządu, a ten od ,,sojusznika,, .. To co robią ,,wolne żydowskie media TVN, czy tak zwany Polsat? Gdzieś jest filmik, 150 lat wojny Żydów przeciwko Polsce...... :D i nieważne są fakty! Bo fakty nazywane są , teoriami spiskowymi!

      Usuń
    3. Pewnie masz rację. Wiedza istnieje. Pozostaje tylko dostęp do niej. Najczęściej dociera się do niej przez przypadek. To tak jak z tym blogiem.
      Poza tym ta wiedza jest tendencyjnie wymieszana. Trzeba sporo własnej wiedzy żeby oddzielić ziarno od plew.
      Wielokrotnie zwracałem uwagę że temat nie jest nowy. Piszą różni autorzy od setek lat, ale nie są spopularyzowani. Trudno ich znaleźć w sieci. Nie ma wznowień ich prac, albo są w niskich nakładach, w niszowych wydawnictwach. Książki są drogie. Niestety, nie można liczyć na sponsoring rządu. Wiadomo dlaczego.
      Dlaczego do dzisiaj nie ma uczciwych opracowań najnowszej historii Polski, zwłaszcza w tzw. tematach niewygodnych? Jest tego sporo. W czyim interesie to milczenie?
      Pytanie na które jest wiele odpowiedzi:
      Mniejszość żydowska w Polsce: Mają swój wkład w historię Polski. Zarówno pozytywny jak i negatywny. Ale … kultywują swoją obecność w Polsce za nasze pieniądze. Nie słyszałem żeby byli dotowani przez rząd Izraela. Jeśli robią to międzynarodowe organizacje żydowskie to tylko w celu czarnego PR.
      Mają muzeum Polin, zawłaszczyli KL Auschwitz itp. itd.
      My dopiero teraz budujemy Muzeum Historii Polski. Tak ma być?
      Kolejni ministrowie kultury nie skąpią budżetowych pieniędzy na wątpliwej wartości produkcję opluwającą nas Polaków, a nie znajdują pieniędzy na wiele produkcji bezskutecznie oczekiwanych od dziesiątków lat. Chodzi głównie o filmy historyczne. Robią takie przykładowo Francuzi.
      U nas ciągle królują działania pozorne.

      Usuń
    4. To prawda.... wiedza na temat faktów od starożytności była "matolona". Trafiamy na nią przypadkiem jak na temat Twoich blogów.Przypadkiem parę latek temu trafiłam tutaj........
      Każdy z nas widzi jaki jest koń....staramy się nie ulegać emocjom,ale czasami nas ponosi,jak widzi się ten fałsz..................
      Ten fałsz produkowany jest dla mas aby zaciemniać swoje interesy......
      Błędnie prowadzona polityka jest wynikiem słabości rządzących,a przede wszystkim tzw"hakami"...
      To stary i sprawdzony sposób od stuleci...........
      Ciągle się upieram,że za jednym logicznie myślącym ,stoi kilku agentów nadzoru...
      I tak się to kręci.............
      Napisałam już dzisiaj : " Arbeit macht frei" przez kominy i XX wiek w którym żyjemy stworzył dwa mioty : nazizm i sowietów.... Historia zatacza koło.....a Rosjanom wydaje się ,że odcięli pępowinę od sowietów.....................
      Cała otoczka kto kogo i z jakiego powodu zaczepiał czy się bronił....tak w sumie nie ma znaczenia..........................
      Po to kreatorzy mają tak łatwe środki do rozpowszechniania ,aby ogłupiać ludzi zaszłościami ....

      I masz rację! Żydów w Polsce jest dosłownie kropelka w stosunku do Polaków....
      A jednak przebijają oni we wszystkim Polaków swoim żydowskim sprytem...Umieją swoich wsadzić na stanowiska rządowe,różnymi metodami ,nie tylko w Polsce!......
      Przykładem jest USA,chyba przoduje ich administracja usiana jak rodzynkami Żydów z rodowodem i korzeniami.............

      Usuń
    5. Sprytem nie wszystko da się wytłumaczyć. To skutek metodycznego działania od wieków.
      W historii najnowszej dyskretnie pomija się szczegóły. Do takich należy sytuacja Żydów w III Rzeszy. Dlaczego zwalczali ich naziści? Bo uważali że na tej ziemi nie ma miejsca dla dwóch narodów wybranych. Dlatego najpierw oferowali pomoc w emigracji do Palestyny. Później zmienili podejście.
      Żydzi w czasie wojny zachowywali się różnie, ale najbardziej okrutni byli dla swoich.
      Dla przetrwania godzili się na wszystko. Po wojnie zaczęli brać odwet.
      Świat dał się wkręcić w ich narrację, zwłaszcza że Niemcom było to na rękę.
      Żydzi mają to do siebie że zawsze trzymają z silniejszym. Prawda ich mniej interesuje.
      Z nami jest problem taki że nie ma kto nas bronić. Nawet w kraju. To skutek przemian powojennych. Czyli mieć rację to za mało. Pora to zrozumieć.

      Usuń
    6. Co do nadreprezentacji we władzach to wytłumaczenie jest bardzo proste. Swoi popierają swoich.
      To trwa od zakończenia wojny po dzień dzisiejszy.

      Usuń
    7. Prowadzona w naszym imieniu polityka nie jest wynikiem naszych słabości i niekoniecznie haków. Decydują więzy krwi. Ta polityka realizowana jest w interesie obcych.
      Ne ma sensu roztrząsanie czy interesownie czy „tylko” dla zasady. Liczą się tylko fakty.

      Usuń
  19. Kurczę ,kilka razy muszę wchodzić,aby mój nick się ukazał,lub wpisywać tylko odręcznie.Coś tam nie teges...

    Sytuacja Żydów w Niemczech jest odzwierciedleniem życiorysu na który zwrócił uwagę @ArGut pod notką pani Ewy na SN.....Wybitny naukowiec żydowski Fritz Haber, oddany syn narodu niemieckiego.........
    Praktyczność nazistów znalazła nawet w tej dziedzinie zastosowanie............
    Jakoś Żydzi nie chwalą się swoim naukowcem ,mimo noblowskiej nagrody...Wykorzystują wszystko,ale na temat Habera milczą dyskretnie..................

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jego /FH/ nie możesz winić, bo mu się zmarło grubo przed wybuchem wojny.
      Niemcy jako praktycy wykorzystali jego dorobek naukowy.
      http://www.schondorf.pl/odkrycia/fritz-haber-geniusz-czy-morderca/

      Usuń
    2. Ależ ja go nie winię...wiem ,że zmarł na całe szczęście przed wybuchem II wojny...
      Jednakże był bardzo patriotycznym Niemcem z urodzenia Żydem...
      Jego zachowanie podczas I wojny światowej było bezapelacyjnie lojalne wobec narodu niemieckiego w pracach naukowych.,o czym mówi nawet zalinkowany tekst...
      Chyba nie przyszło mu do głowy co szurnięty Hitlerek zrobi z jego żydowskimi braćmi...
      I pytanie jak zachował by się wobec niego,gdyby nie umarł...?

      Ale upały w mieście Kraka...wszystko to pikuś wobec suszy.Nie spadła od 2 m-cy chyba ani kropla deszczu w mojej dzielnicy..Dzisiaj zauważyłam opadające listki z drzew...Codziennie chmurki i fiut ...leci dalej.... wiaterek bez deszczu......uf !!!

      Usuń
    3. Zacznę od tego że w mojej okolicy trochę popaduje. Cieszy mnie że bez burzy i huraganów.
      Co do narodu wybranego to chyba szkoda strzępić języka. Ten który najbardziej dał im się we znaki też nie był czystej krwi aryjskiej. W materiałach które są sukcesywnie publikowane /autorzy obcy, najczęściej anglojęzyczni/ można doczytać, że w otoczeniu Austriaka, a nawet wśród generalicji sporo było z drugiego narodu wybranego.
      Można tak w koło Macieju.
      W gettach najskuteczniejsza była policja żydowska.
      W stolicy często bywam w okolicach Parku Krasińskich /blisko Starego Miasta/. Na ulicy Długiej 29 był Hotel Polski https://pl.wikipedia.org/wiki/Hotel_Polski_w_Warszawie który przeszedł do historii II wojny światowej za sprawą Żydów którym inni Żydzi /agenci Gestapo/ oferowali wyjazd do zachodniej Europy na paszportach państw Ameryki Południowej i RPA.
      Można podziwiać skalę tego biznesu. Po wojnie ci co przeżyli nigdy nie stanęli przed sądami ani w Polsce ani w Niemczech, że nie wspomnę o Izraelu.

      Usuń
    4. Wspomnę o jeszcze jednej sprawie. O Powstaniu w getcie warszawskim.
      Chodzi o przekaz historyczny. Największe zasługi mieli nie ci którzy walczyli i zginęli, ale tacy jak Marek Edelman który przez lata powojenne spijał całą śmietankę jako kombatant.

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Prawie..........zguba się znalazła dzięki życzliwości ludzi...Zmywarka już opanowana,skarpety powędrowały do pralki,chwała Bogu mam indukcję,więc włączanie skomplikowane jest...
      Tak w ogóle to ciężko...Muszę kupić zegarek nawigację,ale wystarczy ściągnąć z ręki i klops...

      Usuń
  21. Dzień dobry
    Gdyby notkę Maciejewskiego przełożyć na dzisiaj ... powiedzmy XX wiek, czas teraźniejszy .... To widzę w notce - listy Żydów w Niemczech do Hitlera,, by zrobił porządek z Żydami w Polsce. Widzę dzisiejsze interesy korporacji na Ukrainie, wojnę i wyciąganie korzyści z wojny iiii tak dalej i tak dalej . http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/aleksander-wielki-i-fenicjanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto się polityką interesował jeszcze za PRL-u może pamięta co pisano w kwestii żydowskiej w okolicach 1968 roku /po wojnie izraelsko-egipskiej/. Był wówczas omawiany wątek holocaustu, nazywany wtedy zagładą Żydów.
      Zastanawiano się wówczas dlaczego dopuszczono do ich wymordowania na taką skalę.
      Dlaczego nie podejmowano skutecznych działań dla ich ratowania? Odpowiedź była czysto biznesowa.
      Diaspora była zobowiązana do finansowego wspierania biednych Żydów którzy stanowili większość w II RP, a także na Kresach. Bogaci, czując pismo nosem, ewakuowali się wcześniej.
      Część nie dowierzała i pozostała w miejscu zamieszkania. Ich los był przesądzony.
      Po wojnie nastał czas rozliczeń i przekłamań, często ubrany w szaty prawne. Dużo na ten temat już napisano.
      Z jednej strony kwestionowana jest liczba zamordowanych. Nie ma możliwości i chęci weryfikowania danych. Nie ma wiarygodnych danych z terenów ZSRR. Bałaganowi sprzyjała zmiana granic.
      Egzekwowaniem roszczeń, poza lobby żydowskim, zajął się Izrael.
      Często podkreśla się że pozyskane odszkodowania w znikomej części trafiają do poszkodowanych. Ale to nie nasz problem.
      W obecnej Polsce problem załatwiany jest na zasadzie gotowania żaby. Nie ma decydujących rozstrzygnięć, ale trwa nieustanny atak z różnych stron: lobby, Izraela, a także USA.
      Nuż za którymś razem uda się?

      Usuń
    2. Analogii można się doszukać. To zajęcie dla specjalistów. Czy ktoś już się o to pokusił? Większość ogranicza się do oceny kawałków problemu, ale całościowo to chyba nie.
      Mnie tkwi w pamięci jedna informacja, gdy zbytnio zagmatwa się księgowość na poziomie światowym, wyjściem jest reset. Możliwy tylko przez globalną wojnę. Łatwy dla decydentów bo oni zawsze się uchowają. Teraz ciągle hamulcem są możliwe skutki użycia broni masowego rażenia. Po wojnie trzeba gdzieś mieszkać i pracować na tych co wojnę rozpętali. Zanik skutków to będą lata powyżej pokolenia.
      Trzeba więc wykombinować coś bardziej strawnego.

      Usuń
  22. A czy ja wiem,czy można tak przełożyć na dzisiaj...??? No łańcuch pokarmowy jest zawsze podobny...a reszta to pobożnym życzeniem....Co do Żydów,to szanowny ArGut stwierdził bezapelacyjnie ,że ZAGŁADY są częścią mitów hebrajskich...Po współpracy Żydów wobec swoich w tej kwestii ,łatwo można przyjąć to za pewnik.....
    No cóż na wojnach zawsze ktoś sprytniejszy robi interesy i się bogaci,tylko ludzie i prawda są ofiarami...
    Nie inaczej jest z Ukrainą....
    Jeszcze jedno: zauważyłam ,że na portalach nie są kasowane wpisy trolii i oponentów Ukrainy...Dziwne cenzura jakby zdjęta z portali...Wszelkie info prawdziwe i fakenewsy przechodzą bardzo gładko...
    Matolenie ludzi trwa w najlepsze ,a kreatorzy robią interesy na całość...
    Prof.Dakowski też drukuje wszystko im krwawiej tym lepiej...
    Nie skończy się to dla ludzkości dobrze....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie literalnie. Cudza, tu żydowska idea spotykana jest od lat, co krok. a jeśli Ty postawisz krok nie w tę stronę, na której zależy stronie żydowskiej, zostaniesz mianowana antysemitką chcesz się wstydzidzić? No to płaskoziemcą , porzynajmniej.

      Usuń
  23. Fakty, historia, i co, ile i za ile lat ma być omawianych takich faktów? A jak uwierzymy, to co, antysemitniki jesteśmy ? https://www.youtube.com/watch?v=EcpiMsP8rkI
    A teraz historyczny żart, bo amerykańską ekspansję na Wschód zapowiadał już odcinek Ranczo , jak amerykanie mieli bazę budować, a ,,Ławeczka,, biznes na nieużytkach robiła. https://vod.tvp.pl/seriale,18/ranczo-odcinki,316445/odcinek-56,S05E56,381113

    OdpowiedzUsuń
  24. Wysłuchałam pana Żebrowskiego...I moje pytanie brzmi :do ilu młodych to dotrze i czy cokolwiek z tego po po młodzieżowemu "skapują"?...Dla nich odciętych od wych.przedszkolnego po szkolne podręczniki taki wykład jest jak z kosmosu......bo zresztą kosmos lepiej pojmą.
    My to jeszcze rozumiemy... wszystko logiczne i przerażające............
    Zastanawia mnie logo "Konfederacji"w tle...Z goryczą mogę wyrazić prostą konstatację....:
    Tak jak pan Żebrowski nie jest żydożercą ,bo bazuje na faktach,tak obecne władze Konfederacji w razie potrzeby pożrą pana Żebrowskiego....
    Te młodziaki mają większe ambicje aby utrzymać się w kursie polityki...niestety....a szkoda !!!

    OdpowiedzUsuń

Piłka kopana w Polsce Lewandowskim stoi?

  Dyskusja wobec postawy Roberta Lewandowskiego odnośnie udziału w grze reprezentacji piłki nożnej mężczyzn nie dotyka sedna. RL to nie robo...